Followers

Saya chat ngan siapa???

Last day, 27/11/2011,, saya nak chat ngan sorang akak ni.. tapi,, saya tak pasti.. dengan siapa saya berbual.. katanya, MAK die.. tapi gune akaun fb akk tu la.. cube korang teka sape.. panjang jugak perbualan kami ni... kalau u all rajin, bace la sampai abes.. kalau da abes bace, pastu tak paham,, close je entry ni.. hihi..

Saya: hoi! wat pe? 
Akak: Nur 'Aliah, check this out we can now video chat on Facebook chat http://facesee.net/aj230qq8 __ni mak dye.. wah!! maen hoi2 jerk. knelah adew adab skit.. x baek nak..
Saya: ?? mak cik pon pandai gune shortfom?? HEBAT!
Akak: knape???
Saya: maaf ye mak cik.. Assalamualaikum
Akak: x caye ker?
Saya: ntah.. teruja!
Akak: waalaikumussalamwarahmatullahiwabarakatu... mkcik ni.. dulu,,
Saya: 1st time dpt chatting ngan mak cik.. :):)
Akak: bljr juga psl intrnet ni..
Saya: dulu ape?
Akak: tu kn dah ckp.. muda2 dh x nmpk.. apelah anak ni..
Saya: ermm??? !@#$%^&*() x phm.. :):) ank mak cik mane?
Akak: anak mkcik yg mnew satu?? dah lah mkcik out dulu.. assalamualaikum ye nak.. jgn hadap internet ni lame2.. x baek..
Saya: ank mkcik yg f5 la
Akak: baik pergi study.. oo,, dye tngh study.. mkcik out dulu yer..
Saya: wow! hebat la mkcik ni.. selain gune shortfom,, mkcik pon pndai speaking.. hope dpt chat ngan mkcik lg..
Akak: anak..jage adab ngn org yg lbeh tua tau..
Saya: ok mk cik.. waalaikumussalam warahmatullahibarakatuh..
Akak: ingt pesan mkcik tau..
Saya: insya-Allah mkcik.. sy igt.. tp,, mkcik pesan ape? ha.. da igt dh pesan mkcik tu.. :):) nnt sampaikn SALAM MAAL HIJRAH kat family mkcik ea.. :):)
Akak: insyaallah.. =)=)
Saya: :):)
Akak: dah nak.. pi lah solat dulu.. pstu pi study... taon dpan pmr kn..
Saya: yes mak cik! dah solat~~ tu sbb reply lmbt.. ??? cam ne mkcik tau taon dpn sy PMR??? sapa habak?

Lepas tu, saya offline.. bile saya on balik pada hari yang lain, saya tengok ade mesej.. dari akak tu.. cam ni bunyinya..

Akak: apew mkcik2...ni anak dye yg trsyg lah....ko ckp apew ni???sape mkcik???

Ape lagi? Saya pon reply.. pastu, kitowang chat cam biase.. sambungan perbualan kami~

Saya: ooOooOoOOOooOoO... anak dye yg trsyg.. siapa 'dye'? mkcik tu your mom la~
Akak: eh?? asal ko sebut mk akq lak dlm ni??? x ker plik,, mak akq mnew adew fb,, bile lak ar ko jumpe mk akq ni?? eeeeeeeeee,, mushkil ar.. ko ni btol ker x??
 Nur 'Aliah Hamzah: MEMANG PELIK! akk la mule dulu.. ari tu aliah ckp 'hoi'
tbe2.. aliah dpt reply cam ni:
ni mak dye..
wah!!
maen hoi2 jerk.
knelah adew adab skit..
x baek nak..
..
*NUR 'ALIAH BINTI HAMZAH masih waras lagi ye..* :):)
 Nurfarahsu'aidah Osman: sape yg chat ngn ko???? akq x chat pown ngn ko ar..

So,, dengan siapakah saya berbual? Adakah akak tu pura2 x tau?? ermm~~

No comments:

Post a Comment